Частина 1

Продовжуємо ділитися з вами думками спеціалістів стосовно квот, української музики, та її майбутньої долі у радіоефірах. Сьогодні пропонуємо до вашої уваги кілька думок з цього приводу від:

  1. Євгена Фешака
  2. Соні Сотнік
  3. Олексія Зволинського

Українська музика: Євген ФешакЄвген Фешак, ведучий пісенних радіопередач на «Люкс ФМ» називає закон про квотування української музики необхідністю, а разом з цим зазначає про напрочуд мляву реакцію українських виконавців:

“Думаю, цей закон варто було приймати. Але я аж ніяк не розумію реакцію українських артистів, україномовних виконавців. На жаль, цей карт-бланш вони ніяк не хочуть використовувати. Я, чесно кажучи, чекав, що ми отримаємо масив нової української музики. Але ті артисти, які ходили і плакали, що їм не дають шансів, отримавши його, не дуже особливо-то їм і користуються “, – розповів радіоведучий.

Що ж стосується якісного українського контенту і встановленої норми, Фешак вказує на достатню кількість часу, яку було виділено радіостанціям і самим українським виконавцям для підготовки.

“Ми підтримували цей закон, знали як ми реалізуємо його в нашому ефірі, тому, в принципі, ніяких складнощів не було. Адже закон не вчора придумали. До нього готувалися, про нього багато говорили. Відреагували, правда, далеко не всі артисти. Топові виконавці підготували пісні українською “, – додав Фешак.

“35% – це цілком достатня кількість, можливо, навіть забагато буде. Але це величезний аванс, який був виданий нашою музичної індустрії. Якщо вона з цим впорається, нехай буде хоч і 50%, всі будуть щасливі. Артистам є до чого прагнути, головне – почати працювати “, – підкреслив він.

Українська музика: Соня СотнікСвоєю думкою поділилася і радіоведуча, українська співачка Соня Сотник. “Жінка українського радіо №1”, як її часто називають в пресі, вважає квоти небезпечними для вузькоформатний станцій:

“У нас є різні радіостанції, різні формати, і цей закон дуже небезпечний для вузькоформатний радіостанцій, які транслюють специфічну музику, де українського продукту просто немає. У тому числі і RadioRoks. У нас немає стільки якісної та популярної рок -музики, а ми транслюємо популярну музику і класичний рок. В сучасній українській рок-музиці, слава Богу, все добре. А ось в як бути з класичним роком? Адже українського року з історією замало. Тут нічого такого, просто так склалося історично. Ми можемо зараз взяти і вмикати все це, але наша аудиторія тут же скаже: “о’кей, до побачення”. Не можна групою “Океан Ельзи” закрити всі прогалини “, – розповіла Сотник.

“Я однозначно позитивно ставлюся до квотування, але це повинно бути зроблено з розумом. Української музики і так стало в ефірі більше. Не потрібно робити це з-під палки – це як з вишиванками. Всі ми зацікавлені в тому, щоб мати свою українську музику, своїх українських зірок” , – підкреслила радіоведуча.

Українська музика: Олексій ЗволинськийГітарист популярного українського колективу “Скрябін” Олексій Зволинський не бачить в квотах обмежень і відзначає перспективи для розвитку україномовної музики. Поряд з цим, музикант припускає, чому радіостанції могли так сильно обуритися стосовно закону:

“Я так собі міркую, що саме оцей момент (недолік якісної україномовної музики – ред.) змусив творців законопроекту передбачити варіант не різкого введення квот, а почати з 25% в перший рік і поступово збільшити відсоток україномовної музики до 35%. Але мені здається, що питання взагалі в іншому. Швидше за все, програмні директори радіостанцій орієнтуються на особистий смак. А ось Україна вже повернула курс на “любов до українського”. Тому, думаю, радіостанціям не варто боятися того, що якщо вони раптом почнуть крутити українську музику то їх перестануть слухати. Можливо, доведеться попітніти і гарненько перетрусити всілякі ресурси в пошуках україномовної музики в якісному звучанні, але я впевнений – її значно більше, ніж нам здається. Україна сповнена талантами “, – прокоментував Зволинський.
Що ж стосується українських виконавців, які віддали перевагу іншим мовам, гітарист “Скрябіна” також зазначив кілька шляхів вирішення потенційної проблематики.

“Ну, думаю, у них два шляхи. Перший – зрозумілий – почати творити музику українською. Другий – до речі, зараз дуже популярний – створювати музику на іншій мові, але настільки круту і на такому неймовірному рівні, щоб вона змогла конкурувати з іншомовними піснями, для яких і виділяють відсотки, що залишилися. Загалом, виходить так: взялися робити фірмову музику на англійській мові – готуйтеся конкурувати з Queen, а співаєте російською – будьте краще Лепса. Але і виконавцям на українському фора дана теж невелика, впевнений, нам не доведеться чекати відведених два роки, ми набагато раніше почуємо багато класної якісної музики, що виконується на мові держави, в якій живемо”, – підсумував Зволинський.