Отже, альбом «Їде дах» від української співачки на псевдо Klavdia Petrivna, яка й досі публічно не розкрила своєї особистості, вже у мережі. Цей реліз «розганяли» у медіа та соціальних мережах як одну зі самих цікавих платівок 2024 року в українській музиці, але чи так це насправді?
Почнемо з того, що альбом «Їде дах» можна назвати альбомом із натяжкою. Загальна тривалість платівки складає трохи більше двадцяти хвилин, що явно не в’яжеться зі визначенням лонг-плей. Загалом слухач тут знайде вісім треків, включно з оприлюдненою напередодні дуетною роботою з Машею Кондратенко, від якої походить назва релізу.
В анотації до новинки йдеться, що вона сповнена музичними експериментами зі звучанням та стилями. Але всі анонсовані творчі дослідження закінчилися на плюс-мінус кросжанрових елементах – на аспектах достатньо споріднених музичних стилів. Їх виконавці часто позичають в музиці свого не основного напрямку. Тобто формально біля поля «експеримент» можна поставити відмітку «виконано», але чогось кардинально нового в альбомі ви не почуєте.
Ще одна дуже важлива деталь – це те, як музичний продукт сприймається його творцем, та під яким соусом від подає його загалу. Тут ми знову ж таки повернемося до прес-релізу, де Klavdia Petrivna говорить про те, що цей альбом має стати прологом до майбутніх концертів. Практично допоміжним елементом. І в тому числі через це, відчутно втрачається самобутність, творчий початок. Зрозуміло що Klavdia Petrivna – це комерційний проєкт, вміло підвʼязаний піаром інкогніто образу. Але ж перші роботи співачки сприймалися та виглядали дещо інакше – окрім комерції в них відчувалася творчість, свіжий нетривіальний погляд на популярну музику.
Останнім часом, із кожним наступним оприлюдненим синглом, Klavdia Petrivna отримувала дедалі більше закидів від слухачів про те, що «це вже було». Не в останню чергу через це й була заварена згадана каша зі стилістичними експериментами. Вийшло? Частково. Чи будуть надходити подібні відгуки надалі? Схоже на те.
Ні, не подумайте, звучить все якісно, записано-зведено все чудово, працювали професіонали своєї справи. Але якось це «без душі». Звісно, це субʼєктивна думка, з якою ви маєте повне право не погоджуватися.
Альбом «Їде дах» обовʼязково знайде своїх слухачів, мʼяко кажучи, у достатній кількості, та буде успішним з точки зору закладеної в нього комерційної мети. Але, здається, задана початкова планка від Klavdia Petrivna виявилася занадто високою.